FMOIT - Razvoj i unapređenje posjetiteljske infrastrukture i održivog upravaljanja Parkom prirode Blidinje

JP Park priride Blidinje realizuje projekat u “Razvoj i unapređenje infrastrukture u cilju poboljšanja posjetiteljskog kapaciteta i održivog upravaljanja Parkom prirode Blidinje “ koji je finansiran od strane Federalnog ministaratva okoliša i turizma. Sredstva za ovaj projekat dodijeljena su u okviru Javnog poziva “Tekući transferi drugim nivoima vlasti I fondovima-Akcioni plan Strategije okoliša” za 2022 godinu (Službene novine FBiH 50/22) za Program 2 “Podrška boljem funkcioniranju upravljanja uspostavljenim zaštićenim područjima u FBIH i na osnovu Odluke o izboru korisnika sredstava za sufinansiranje projekata “Tekući transferi drugim nivoima vlasti  i fondovima – Akcioni plan Strategije okoliša za 2022. godinu.

Opći cilj projekta: unaprijediti upravljanje Parkom prirode Blidinje na principima održivog korištenja prirodne baštine s ciljem društveno–gospodarskog razvoja lokalne zajednice.

Specifični ciljevi projekta:

  • Razvoj posjetiteljske infrastrukture i atraktivnih turističkih sadržaja
  • Popularizacija parka kao nezaobilaznog mjesta posjete u BiH
  • Povećati broj posjeta zaštićenom području
  • Podići razinu znanja posjetitelja o važnosti prirodne baštine PP Blidinje i ojačati kapacitete radi što kvalitetnijeg upravljanja posjetiteljima
  • Izrada marketing plana Parka prirode Blidinje, kojim će se osmisliti proizvodi, doživljaji i događanja, odnosno cjelokupna turističku ponuda Parka u svrhu promicanja kulturno-povijesne i gospodarske važnosti samog Parka.

Aktivnosti projekta:

Projektne aktivnosti podijeljene su u tri faze:

  • INFRASTRUKTURNE AKTIVNOSTI– aktivnosti koje obuhvataju nabavku opreme i infrastrukturne radove za razvoj posjetiteljske infrastrukture i atraktivnih turističkih sadržaja.
  • IZRADA MARKETING PLANA– kojim će se osmisliti proizvodi, doživljaji i događanja, odnosno cjelokupna turističku ponuda Parka u svrhu promicanja kulturno-povijesne i gospodarske važnosti samog Parka.
  • PROMOTIVNE AKTIVNOSTI– koje će obuhvatiti aktivnosti izrade web stranice i društvenih mreža JP Park prirode Blidinje i štampanje kataloga Blidnjska priča u cilju popularizacije parka kao nezaobilaznog mjesta posjete u BiH.

 Rezultati projekta:

  • Poboljšana javna turistička infrastruktura i stvoreni potrebni infrastrukturni preduvjeti za razvoj turizma i održivo upravljanje Parkom prirode Blidinje
  • Razvijen  sustav održivog planiranja i upravljanja kulturnim i povijesnim resursima
  • Povećan broj evidentiranih posjeta zaštićenom području
  • Ekonomski valorizirana kulturna, povijesna i tradicijska baština u održivom smislu za poboljšanje turističke ponude kroz marketing plan
  • Izrađen Marketing plan
  • Poboljšani kapaciteti i konkurentnost dionika turističkog sektora
  • Prezentirana i promovirana kulturno turistička ponuda u cilju stvaranja prepoznatljive turističke destinacije

Trajanje projekta: 12 mjeseci (Novembar 2022 – Novembar 2023)

Ukupna vrijednost projekta:  70.500 BAM

Nositelj projekta: Javno poduzeće “Park prirode Blidinje”

Partneri na projektu: REC BiH – Resursni centar za okoliš

Izvor finansiranja: Federalno ministarstvo okoliša i turizma